Zámbó András fotóblogja

Utánunk a vízözön

2017. január 19. 12:26 - Zámbó Andris

Esős időben fotózni? Nem. Utána? Á, csupa sár és tócsa minden. Gondoltam. Ez azonban azért nem teljesen igaz, hiszen néha akkor talál az ember témát, ha bőven kap csapadékot a természet. Gondoljunk csak az olyan makrofotó témákra,mint a vízcseppek fotózása. Ezzel magam is megpróbálkoztam. Az eredmény kettős: lett egy kép,amiről ki-ki a maga ízlése szerinti véleményt alkothat (ld.lentebb), a másik a tapasztalat. Na de nem ám a kép készítéssel kapcsolatba ! Ennyire nem egyszerű. Voltunk hárman:én, a gép és a vízcsepp a fűszálon. A fotózásra legalkamasabb helynek a vízelvezető árok bizonyult. Miért is ne? Jó pár próbát csináltam,mire éreztem, hogy többen vagyunk. Nos,igen, egy idősebb házaspár próbált (volna) az árokban furán gubbasztó ember (azaz az én) segítségére lenni. Kézjellel mutattam, hogy nincs gond, így ők elhajtottak....azt meg, hogy mit gondoltak tevékenységem felől, nem biztos, hogy akarom tudni. :)

vizcsepptomoritvejav_renamed_by_iws.jpg

Szerintem ez egy "vízcsepp fűszálon" c. fotó,mely bőven hagy kívánnivalót maga után, de próbának megteszi. Egy szaktársam említett neki egy (lehet?) frappánsabb címet:"Vízcsepp fű szállón". (Aki érti a szójátékokat, az tudja mire gondolt.:))

 Ám nemcsak vízcseppekből álló szülőbolygónk....ill. azért jelentős részben mégis. No de  azt akarom kifejezni, hogy más vizes fotótéma is van. S igen,csak eső vagy hó/jégolvadás után, s csak néhány hétig, ha közbe újra nem esik. Ugyebár mindenki hallott már lefolyástalan tavakról? Akkor remélhetőleg azt is tudjátok, hogy kis országunk is rendelkezik ilyenekkel. Itt  van nekem pl. a Pokol-tó,mely egy helyi legenda (városi legenda is lehetne, de falu van mellette....ciki, mert most e kifejezést így nem használhatom) egy ökröt is elnyelt. Nos, ez elég valószínűtlen, hisz jobb esetben is csak (nekem) fél combig érő víz van benne. Egy időszakos kis ér táplálja, lefolyása a tónak meg nincs. Jó kis zsombéksásos lehetne,de sajna eljellegtelenedett. Azonban megfelelő vízállásnál, jó fényviszonyok közt egy próbát tettem vele. Valóban, le lehetne retusálnom egy-két zsombéksás szálat a képről(pláne a belógókat), hogy ne zavarjon, de az is a tó része. Szóval nem tettem és amúgyis csak egy próba a tükröződéssel és a víz színével ,de azért mutatnám, mert nagyon jópofa kis tó, tavasszal tele élettel (melyet illik nem bántani).

 pokol_to_tukremisztikuj_renamed_by_iwsblogra.jpg

Ez kis méretű időszakos tó,mely a dolomit-mészkő hátságba benyúló bazalt mélyedésben található,évszakonként, napszakonként más-más arcát mutatja. Nem fotónak, csupán egy szimpla bemutató jellegű ábrának készült a lentebbi kép,mely tavunk téli (kevésbé szép) arcát mutatja.

dscf7485blogra.jpg

S bár kis tóként említettem azért korántsem csak egy pocsolyaméret ám. Tán a két egymástól legtávolabbi pontja úgy 50-60 méter lehet.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zamboandrasfoto.blog.hu/api/trackback/id/tr1712137759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása